lördag 19 februari 2011

KÖRNING MED TIMMERKÄLKEN & TÖMMKÖRNING

Äntligen tillbaka på sidan det har varit för kallt att sitta vid tandentbordet och knappa men nu är jag tillbaka.




Idag körde vi med timmerkälken och inbackningen gick bra. Några varv och hon lyssnar så fint på tömtagen. Jag fortsatte sedan med tömkörning i byn och längst ladsvägen och idag hade hon beslutat sig för att inte gå hemmifrån, då gick jag fram till henne och så gick vi vidare. När jag märkte att hon blev säkrare så backa jag bak och tog tömmarna och då var det framåtbjudning. På bilden stannade vi vid några hästar och där var hon gjuten i marken. Nåväl trägen vinner och det gjorde jag genom att bara vänta ut henne. Imorgon är det FNH:s årsmöte får se om jag åker.

Lite hingstar inför våran att fundera på.

http://www.nordsvensken.org/hingstar.php


Ynar 1819
Jag har hittat min kille till Tindra ... eller, det kommer rinna mycket vatten under broarna innan det är dax.



Ynar 1819



Ynar 1819




Ynar 1819






Ynar 1819











...Opus 1860 
Opus 1860


Rekyl 1963 gör sig dock inte förtjänt på bild 1 men väl på bild 2 det gäller nog för hingstägarna att marknadsföra sig väl och med bra bilder.
Bild 1.
Bild 2
Foto: S. Ewald

2 kommentarer:

  1. Är så imponerad av dig och din körträning med Tindra. Hon ser jättefin ut.
    Anna

    SvaraRadera
  2. Det var jätte kul att vara ute och gå med er! Kul att du använde bilden som jag tog!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad...