tisdag 17 maj 2011

EN STÖKIG CYKELTUR MED TREVLIGT SÄLLSKAP

Idag efter jobbet tog Ulrica och jag en liten tur med hästarna. Hon red och jag cyklade blev en tur på ca en kilometer mycket trevligt. Förutom att Tindra fick för sig att inte gå fram då hon hörde Solan och Memeliz där hemma gnäggandes efter henne.

På middagsrasten körde vi en kort longering i ca tre varv i varje riktning och lite träning med pallen och hänga på henne lite tyngd.

Helt klart en tänkbar ras för mig då jag älskar Svarta och lite tyngre raser. Även om en bra hund inte har någon färg som man säger.

http://www.treejewellery.se/ underbara bilder på en förtjusande vacker hund.

Hade själv under 90-talet en ras som heter Napolitans mastiff men Cane Corso känns lättare och friskare även om de är väldigt lika.


Som jag döpte till Lucrezia Borgia efter en väldigt speciell kvinna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...