söndag 22 januari 2012

FÖRSTA KÖRNINGEN PÅ DET NYA ÅRET

Äntligen blev vagnen klar endast lite småfix kvar som LGF-skylten som ska dit och måla sitsens ram. Den här sulkyn är bra på det viset att jag sitter väldigt högt i den. Det är bra träning inför inkörning med flakvagn, Trilla eller annan hög vagn där kusken kommer högre upp vilket kan vara en obehaglig/ovan känsla som kan skrämma hästen.


Bromsljusen är ditsatt, nä skämt och sido vanliga lampor som har tre blinkfunktioner. En liten låda skall byggas så att man kan ha med sig diverse saker som kniv, diverse annat bra att ha och naturligtvis fikakorgen.

Efter middag kom Marianne och Janne och lämnade tillbaka min timmerkälken blir bra träning om nu snön får ligga kvar.


Sedan blev det en trevlig stunds småprat om hingstar och kolla på den här killen...




















http://sidbacks.blogspot.com/
samt "lunch Bolognes" med kaffe och glass till efterrätt.

Efter maten tog jag premiärturen med Tindra, körde den vägen hon är van vid då det var ett tag sedan vi körde. Fanns många läskiga saker på vägen så som en brocka som stod och snurrade den var inte poppis kan jag lova men hon fick lugnt stå och titta på den tills hon tog mod till sig att passera.

Sedan kom en traktor som hade något läskigt i skopan han hade vänligheten att stanna och stänga av sin traktor, det var väl fint gjort tyckte jag och skickade honom en slängkyss.


Lille mans sylky behöver oxså en ansiktslyftning samt bättre hjul.

Ja sedan bar det av till Persy och Eva för supergod kykling á la Eva. Alltid lika trevligt att komma hem till Persy som har ett stort hjärta och bjuder flott. Det blev ett gott vin till maten och en flaska vitt fick jag med mig hem. Det låter ju som en synnerligen trevlig repris att få komma hem där igen.

Nåja då är jag mycket nöjd med denna helgen både väder och vind har var bra, vagnen klar, första turen med Tindra och massor med god mat och trevligt sällskap, kan man ha det bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad...